Tuhanku... bintang2 telah menjelma, mata manusia terlena sudah, ketika semua pintu telah tertutup, tatkala unggas malam sahut-menyahut, dan inilah aku...inilah aku, duduk di hadapan-Mu, mengadu cintaku yg selalu terganggu... mengintai kasih di perdu rindu...

~ raBiatuL aL aDawiYyah ~

08 September 2010

~sahabat selamanya~

Sabda Rasulullah SAW...
"Perumpamaan org mukmin dlm cinta,kasih sayang & keakraban sama seperti
satu tubuh, dimana jika ada salah satu anggota tubuh yg mngeluh, maka seluruh tubuh akan berasa x bisa tidur dan demam.."

"Sahabat yg baik umpama memori yg indah, memori yg indah sentiasa menceriakan, menenangkan dan memberi semangat.." ~Saidina Osman Affan~




"Ya Allah....
kiranya RasulMu hidup bersahabat,
kurniakan jua aku sahabat,
tapi biarlah sahabat2 dari lorong2 yg membenarkanMu seperti kebenaran As-Siddiq....
Biarlah sahabat2 dari pintu2 ilmuMu seperti Saidina Ali....
Ya Allah...
kiranya semua itu tak layak buatku,
Aku bersyukur dipertemukan sahabat yg satu ini..
mungkin padanya ada segala yg x pernah aku selami,
mungkin padanya letaknya apa yg aku impikan selama ini...
Tapi...
jika aku sahabat yg x menghargai...

Kau AMPUNkan DOSA ku....
dan Kau kurniakanlah kegembiraan kepada sahabatku....amin..."




"Ya Allah..
Eratkanlah kami dlm ukhwah yg x terbatas jarak & waktu,
satukan hati kami kerana cintaMu,
kuatkan kami dlm menegakkan syariatMu..
Ya Allah...
kurniakanlah aku & saudaraku kesungguhan dlm berjihad,
keikhlasan beramal,
kejernihan berfikir,
keteguhan menghadapi cubaan,
istiqamah dlm mengharungi jalan yg panjang berliku,
dan kekalkanlah persaudaraan kami dlm redhaMU..."

~ana uhibbuki fillah...~ (^_^)

No comments:

Post a Comment